De Utrechtsebaan is de belangrijkste toegangsweg van Den Haag. Van het verkeer dat de stad dagelijks in- en uitgaat, rijdt veertig procent via deze weg. Dat leidt elke dag tot files en bovendien hebben de aangrenzende woonwijken veel last van sluipverkeer. De nieuwe Rotterdamsebaan zorgt ervoor dat de druk op de Utrechtsebaan afneemt en het verkeer zich beter verdeelt.
De Rotterdamsebaan bestaat voor een deel uit een geboorde tunnel. Deze tunnel gaat de Victory Boogie Woogietunnel heten. Kenmerken van de Victory Boogie Woogietunnel van de Rotterdamsebaan zijn:
Volker Staal en Funderingen heeft in opdracht van de Combinatie Rotterdamsebaan tussen september 2016 en mei 2018 samen met BAMInfra diverse funderingswerkzaamheden uitgevoerd voor dit project. De volgende technieken zijn uitgevoerd:
Voor de startschacht:
Voor de ontvangstschacht:
Voor de verdiepte ligging:
Om een indruk te krijgen van de grootte van het werk, een paar getallen: gedurende het werk is er zo'n 45.000 meter gewi-ankerpaal geboord en is er ruim 25.000 meter vibrocasing de grond in geheid en weer getrokken.