Voor de reparatie van de railbanen van de Visartsluis in Zeebrugge heeft VSF het luchtdrukmaterieel geleverd.
Door Volker Staal en Funderingen werden alle voorzieningen en de begeleiding voor het werken onder overdruk verzorgd. In opdracht van de Vlaamse Overheid is door Benelux Diving in combinatie met Baeck en Jansen de rails van de sluisdeuren compleet vervangen. De sluisdeuren zijn ca. 20 meter breed, 10 meter hoog en 4 meter dik. De sluis kon niet worden drooggezet in verband met opbarstgevaar van de sluisbodem. Zodoende werden de werkzaamheden op een diepte van ca. 10 meter 'in den droge' uitgevoerd. Vanuit een habitat werd de nieuwe rails op de bodem vastgebout en vervolgens ondersabeld met een speciale gietmassa. De habitat is geballast met ca. 200 ton rijplaten om hem 'op zijn plek' te houden. Met een luchtoverdruk van ca. 1 bar (= 2 atmosfeer) wordt het water uit de ruimte geperst en kan zonder duikuitrusting gewerkt worden. Van groot belang is hierbij de luchtkwaliteit en luchtdruk. Voor het controleren hiervan heeft VSF speciaal opgeleide mensen in dienst.
De werkzaamheden aan de rails zijn aan zowel de land- als zeezijde uitgevoerd.