Recent is de nieuwe kademuur van Nova Terminals (het vroegere Argos Oil) in de Nieuwe Waterweg in gebruik genomen. De kademuur is geschikt voor olietankers tot 250 meter lengte, een breedte van 45 meter en een diepgang tot 15,5 meter.
De 400 meter lange kademuur is uitgevoerd in opdracht van het Havenbedrijf Rotterdam.
VSF heeft de kade geconstrueerd in combinatie met de firma Hakkers uit Werkendam. Ook het ontwerp van de kade was onderdeel van de opdracht, het ontwerp is gemaakt door VolkerInfra Design. De constructiediepte is -17,65 m NAP, waarbij reeds rekening is gehouden met een toekomstige verdieping van de ligplaats van 1 meter. De huidige baggerdiepte is -15,5 m NAP.
De kade is opgebouwd uit een verankerde combiwand met een deksloof en een vleugelwand in damwand aan de westzijde. Aan de oostzijde is rekening gehouden met een toekomstige uitbreiding van de kademuur. De buizen van de combiwand hebben een diameter van 1420 mm en een maximale lengte van 30,5 meter en waren tot 24 ton zwaar. De palen zijn zowel vanaf het water als vanaf het land aangebracht. De palen zijn met een trilblok voorgepoot waarna, vanwege het draagvermogen, de palen over een aantal meters zijn geheid. De palen zijn verankerd middels schroefinjectie ankers, met een maximale lengte van 52 meter. De ankers zijn tussen bestaande fundaties en de nieuwe palen voor het laadplatform aangebracht. Voor het afmeren zijn landinwaarts een 12-tal 150 tons bolderpalen aangebracht en direct naast het laadplatform een 3-tal Quick-release hooks. Voor de verlading van de producten is een laad- en losplatform gebouwd, de fundatie van dit platform is uitgevoerd middels 30 meter lange vibropalen.
Ter plaatse van de nieuwbouw was vroeger de Caltex raffinaderij gevestigd. De resten van deze raffinaderij moesten tijdens de werkzaamheden verwijderd of geïntegreerd worden in het ontwerp.
Na het baggerwerk zijn ruim 2000 anodes aangebracht op het ongecoate deel van de combi- en vleugelwand en zijn 22 cone-fenders gemonteerd.