icon-arrow icon-facebook icon-linkedin icon-mail icon-mail-company icon-phone icon-twitter icon-whatsapp icon-share icon-link icon-download icon-youtube icon-flickr icon-search icon-close icon-filter icon-round-close icon-vcard paper-plane icon-footprint icon-faq icon-maps Vimeo
Nieuws · 25 juni 2012

Montage remmingen bij nieuwe Ramspolbrug

In week 26 heeft VSF het eerste deel van het nieuwe remmingwerk bij de nieuwe Ramspolbrug geplaatst. 

Dit onderdeel werd geplaatst ter bescherming van de naastliggende balgstuw. 
In verband met de aanpassing van de doorvaart door de nieuwe brug moest de bestaande remming worden verplaatst. Echter, door de andere aanvaarhoek en de bijbehorende op te nemen energie bleek het maken van een nieuw remmingwerk uiteindelijk goedkoper dan aanpassen van het oude. 

De engineering voor dit deel en de delen rondom de nieuwe pijlers is in eigen huis uitgevoerd. Ook de productie is volledig in de eigen werkplaats gedaan. 
De montage is uitgevoerd in een stremming van het Ramsdiep voor het monteren van de liggers van de brug. Dit betekende wel dat, in verband met de beperkte beschikbare tijd, het remmingwerk in 1 deel gemaakt en geplaatst moest worden. Dit woog ca. 125 ton en had een lengte van ca. 40 meter. 
De palen onder het remmingwerk moesten vanwege de naastliggende balgstuw trillingsvrij worden aangebracht. De palen zijn ingeboord met een Hitachi KH 300 GLS met 40 tonm boormotor vanaf eigen heipontons.

Het werk wordt uitgevoerd voor de combinatie Infrateam N50 bestaande uit Boskalis, Hollandia en VolkerInfra (o.a. Koninklijke Wegenbouw Stevin en Van Hattum en Blankevoort).